8 mei Internationale Vrouwendag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu 8 mei Internationale Vrouwendag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

8 mei Internationale Vrouwendag

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

08 Maart 2018 | Nepal, Kathmandu

Ook in Nepal, dag vrij van school, en de vrouwen?
Dus vandaag ging de Engelse les niet door, te druk met alle kinderen thuis!
Weer gestart na een wondermooie trekking....

Na een zware klim de 1e dag (moest nog wennen) kwamen we in een gevarieerd gebied, bos, vlakte, stenen en ja ja rododendrons.
s'avonds was een enorm onweer en door de golfplaten is het geluid overweldigend. Het voordeel : 's morgens stralend en helder, zodat de bergen met de sneeuw schitterden in alle vroegte. Zo bleef het alle dagen, soms met een nevel waardoor je berg na berg ziet. Dit vond ik zeker zo mooi.
Iedere dag liepen we door gevarieerd gebied, op tijd genieten van het uitzicht, van de mensen, veel jonge dieren, bloesem, echt lente!
De laatste dagen was het landbouw gebied, de vrouwen op de rijstvelden, aardappelvelden. Eerst komt nu het graan, daarna de rijst, zoveel verschillende kleuren groen .
De accomodatie was soms zeer basic, ook vuil. Maar toen we de 3e dag in een resort sliepen in Nagarkot, met douche, lakens, wifi en een handdoek was het echt genieten....tegelijkertijd went het in dezelfde kleren te lopen en oliedoekjes zijn dan van onschatbare waarde.
De laatste nacht sliepen we bij het klooster Mammo Boedha en startten we de dag om half 6 samen met de monikken.
De gids Serra en de porter Temba zijn zeer zorgzaam en vertrouwd (de 3e keer samen op pad)
Ik ben zo'n gelukkig mens om ook deze ervaring mee te maken.....

De porter herft een zoon van 7 jaar, waar ik zaterdag op bezoek ga en natuurlijk foto's maak. Deze jongen zit op school, maar het gezin is heel arm. Een porter verdient weinig en heeft dus seizoens werk (4 maanden per jaar)
Wie wil deze jongen sponsoren, 15 euro p.m.?

Door alle frisse lucht, mooie belevenissen, herinneringen kan ik met energie de 2 e helft van mijn verblijf starten.

Wens jullie ook de energie en hopelijk lente gevoel toe

Liefs Ger

  • 08 Maart 2018 - 12:24

    Jopie:

    Fijn dat je zo van die trekking genoten hebt. Kunnen ze je nooit meer afpakken. Met wie heb jij die trekking gemaakt?
    nu de laatste helft van je verblijf in nepal. Vol energie er tegen aan. Maar ger denk ook een beetje aan jezelf. We hebben maar een ger bij de roei.
    liefs. Jopie

  • 08 Maart 2018 - 14:25

    Fred Cappendijk:

    Lieve Ger,

    Je maakt toch wel mooie dingen mee. Weliswaar veel armoe, maar toch ook blije mensen. Ik kom uit het dorp Zundert. De mensen kenden elkaar, er was veel saamhorigheid. In de Ringoven kennen de mensen elkaar niet meer. Het beperkt zich tot hallo en hoe gaat het? Ik doe daar zelf ook aan mee. Ik heb veel hobby's en lees liever een boek. Ik vind dat niet goed, maar sinds de staat ons verzorgt is de noodzaak vrienden voor het leven te maken weggevallen. We leven in een maatschappij met deels zelf redzame mensen en anderzijds sneue mensen. Sneue mensen die het niet gered hebben, die daarover bedroefd, dan wel boos zijn. Er zijn Rattevangers van Hamelen die deze groep misbruiken voor eigen gewin, denk aan Trump. Ik ben daarom blij dat de referenda voorlopig zijn gestopt. Mijn lieve Ger, geniet van een streek op aarde, waar weliswaar armoe is, maar waar het noodzakelijk is vrienden te hebben
    Mijn 80 jaar heb ik breed gevierd. Je hebt nog een taartje/neutje te goed
    Een zoen en geniet van het haalbare
    Fred

  • 08 Maart 2018 - 14:55

    Ocky:

    Octaviapladet@gmail.com

    Je heb weer genoten daar mano boudha dat je daar weer geweest ben en in Nargakot. Ik haal de herinneringen weer op toen ik Daan was met jou leuk grietjes Ocky

  • 08 Maart 2018 - 15:31

    Marja:

    Prachtig weer een verslag van de trekking.
    Geniet er nog van
    Hoe gaat het verder in KTM, is het nog steeds stoffig of valt het dit keer mee.
    Groetjes Mar

  • 08 Maart 2018 - 17:48

    Margriet:

    Ha Ger Klinkt allemaal als muziek in de oren.
    Ja ik verheug met op het lente weer maar.......................nederland is nederland afwachten dus.
    Hier gaat alles goed ik werk en werk en werk en doe ook nog leuke dingen in het weekend hoor!

    Meedje voorzichtig weer hou je taai en uieraard veel plezier en belevenissen.

    Knuffel liefs Margriet

  • 09 Maart 2018 - 11:21

    Gonny:

    Hoi Ger
    Weer ‘n moie trekking gehad en nu weer asn ‘t werk

  • 09 Maart 2018 - 11:23

    Gonny:

    Tot23 maart
    Liefs Gonny

  • 10 Maart 2018 - 11:58

    Berthie Hagenaars:

    Wat een mooie ervaringen weer. Geweldig dat jij dat fysiek allemaal nog kunt!!!
    Ik laat naog van me horen in de mail.
    Liefs, Berthie

  • 13 Maart 2018 - 08:48

    Jacomien:

    Hé, 'had een mailtje gemist. Beetje laat. Super dat vrije leventje daar. Afgelopen zaterdag meegeholpen met de DoeDag. Tuintjes bij mensen lenteschoon gemaakt die zelf niet meer zo goed kunnen. Seniorenwoningen. Was erg gezellig. Verder druk met de gemeenteraadsverkiezingen is sta bij PRO6 op de lijst. Nr. 11. Is ook leuk.
    Geniet van alles en groetjes!
    Jacomien

  • 13 Maart 2018 - 19:35

    Christa:

    Dag, Ger,
    Fantastisch wat je allemaal hebt beleefd! Het is leuk jouw bericht te lezen en zo een beetje mee op trekking te zijn. Het lijkt me werkelijk geweldig!Maar de energie die je daar oplaadt heb je wel nodig voor je werk daar! Ik wens je verder veel succes en plezier!
    Hier wil de lente maar niet komen. Af en toe leek het daarop, maar vandaag is het weer koud en natttt!
    Wat dat betreft mis je hier niets. Maar wij missen jou natuurlijk wel!
    Hartelijke groet
    Christa

  • 13 Maart 2018 - 19:34

    Christa:

    Dag, Ger,
    Fantastisch wat je allemaal hebt beleefd! Het is leuk jouw bericht te lezen en zo een beetje mee op trekking te zijn. Het lijkt me werkelijk geweldig!Maar de energie die je daar oplaadt heb je wel nodig voor je werk daar! Ik wens je verder veel succes en plezier!
    Hier wil de lente maar niet komen. Af en toe leek het daarop, maar vandaag is het weer koud en natttt!
    Wat dat betreft mis je hier niets. Maar wij missen jou natuurlijk wel!
    Hartelijke groet
    Christa

  • 14 Maart 2018 - 17:26

    Marijke Speek:

    Ha Ger,

    Heel erg leuk om al jou reisverhalen te lezen.
    Geniet van alles en het gaat jou goed !!!

    Liefs van ons .
    Groetjes Jan en Marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 5688

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

4e keer naar Nepal

27 Januari 2018 - 30 November -0001

Nepal 2018

Landen bezocht: