19 maart 2018 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu 19 maart 2018 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

19 maart 2018

Door: ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

19 Maart 2018 | Nepal, Kathmandu

Mijn vorige reisverslag was uiteraard 8 MAART, niet mei .....

Zoals ik wel eerder schreef zijn Nepalezen (algemeen!) vriendelijke mensen, als ze zacht met hun hoofd schudden, denken wij aan "nee"maar het is "ja".
Vraag je de weg, dan wijzen ze je die weg, ook als ze het niet weten....Ze willen je niet teleurstellen..
Waar ik tegenop loop in het dagelijks werk is dat er veel uitstel is, afspraken worden pas op het laatste moment gemaakt, alles gaat "bistari" = langzaam. Of ben ik te snel?
Dus..deze laatste weken moet er nog het nodige gedaan worden, wat ook boeiend is: bezoek aan scholen, ontmoeting leerlingen.
Deze weken zijn "the exams" en daarna v.a. 13 april is de "grote"vakantie, waarna de schoolkinderen naar de volgende klas gaan.

Het werk bij Maitri Griha verloopt in goede communicatie en sfeer.
De plannen voor de verbouwing liggen klaar en binnenkort wordt van start gegaan.
Er wordt "werk" voor de grote jongen gezocht (ze zijn nu bezig bij de Potterie en maken van kralen mooie halskettingen) en na de verbouwing zal er ook voor hen een "werkplaats" zijn binnen Maitri Griha, zodat ze m.o.m. zelfstandig wat geld kunnen verdienen.
Stagieres of vrijwilligers zijn welkom bij Maitri Griha.

Met Martine (eigenares van het mooie guesthouse waar ik verblijf) ben ik een hike hier in de omgeving gaan uitzetten. Op plekken, zo dichtbij, prachtig. Pauze's met prachtig uitzicht. We gaan nog een keer om pijlen te zetten, zodat hier meer mensen van kunnen genieten!
Iedere zaterdagmorgen ga ik weer naar het IBU (International Boeddhistic University) om een lezing te volgen over boeddhisme, ik haal eruit wat bij me past, interessant!

Nu ga ik weer naar mijn "English class" en dat is ook genieten!

Lente, zon, warmte en lieve mensen om je heen, wens ik jullie

Ger



  • 19 Maart 2018 - 11:25

    Veronique:

    ha lieve Ger, prachtig, bij jou al lente hier ijzig koud , nu 0 graden...
    wat doe je mooie dingen. liefs veronique

  • 19 Maart 2018 - 12:24

    Ocky:

    Hoi Ger
    Ik zie weer dat je druk bezig bent . Wat leuk zeg dat je met Martine die wandeling uitzet . Ik hoop toch in Oktober die eens te bekijken en te doen dat hoop ik nu zit ik nog wat met mijn been omhoog . Maar mijn gedachte zijn in Nepal en bij jou als je naar Penauty of Greenlandschool gaat doe daat de groetjes van me . Ik wens je daar fijne dagen om daar de kinderen studenten weer te zien. Lieve groeten Ocky

  • 19 Maart 2018 - 12:53

    Jacomien:

    Hoi Ger
    Zou die wandeling wel willen maken. Wat een goed idee. Maar bij ons zeggen ze ook wel eens ja en bedoelen nee..... Veel plezier nog.
    Groetjes

  • 19 Maart 2018 - 17:50

    Jopie:

    Lieve ger
    ik zou wel mee willen lopen, als mijn oude benen me dat nog toestaan.
    ger, geniet ervan. Die ervaringen kunnen ze je nooitmeer afpakken.
    als je 80 wordt denk jeer nog met trots en plezier op terug.
    liefs, jopie

  • 19 Maart 2018 - 18:00

    Margriet:

    Pff ik word al moe als ik lees wat je allemaal onderneemt.
    Maar..................interessant hoor!!
    Kijk uit me dat ja en nee TIP van je wijze zus

    Liefs Margriet

  • 21 Maart 2018 - 14:11

    Gonny:

    Hoi Ger zie je vrijdag!
    Liefs Gonny

  • 26 Maart 2018 - 20:11

    Marijke Speek:

    Hallo Ger,

    Wel laat om te reageren op die gezellige verslagen van jou.
    Dat komt omdat ik jou steeds moet gaan zoeken ,nee niet omdat jij de weg kwijt bent, maar omdat ik waarschijnlijk dit jaar niet in het mailbestand zit!!!

    Jij zet gezellig een hike uit in Nepal en ik ben weer een fietstocht aan het zoeken voor als je terug bent.
    Het was er de laatste dagen weer een beetje redelijk weer voor.
    We hebben er weer een aantal kilometers op zitten.
    Een uitspannig voor het drankje heb ik al gevonden,nu de tocht er omheen nog!!!!

    Ger geniet er nog even van de tijd vliegt !!

    Liefs van ons
    Jan en Marijke.





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 5676

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

4e keer naar Nepal

27 Januari 2018 - 30 November -0001

Nepal 2018

Landen bezocht: