1 week in Kathmandu - Reisverslag uit Milam, Verenigde Staten van Ger Peeters - WaarBenJij.nu 1 week in Kathmandu - Reisverslag uit Milam, Verenigde Staten van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

1 week in Kathmandu

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

03 Februari 2018 | Verenigde Staten, Milam

Vandaag 1 week geleden kwam ik aan in Kathmandu en in het Valley Guesthouse.
Na een flinke griep was ik op reis gegaan, niet helemaal opgeknapt en dan is de start wel moeizaam, zeker met al het stof en de smog!
Want de wegen zijn nog slechter! Wel wordt er veel gebouwd, maar vaak zijn de huizen half af en ligt de cement en stenen op de weg!

In deze 1e week heb ik veel kinderen en mensen ontmoet, hartverwarmend!!
Gesprekken gevoerd bij Maitri Griha ,(dagverblijf voor gehandicapte kinderen) het NOH (Nepal Orthopaedic Hospital). Schrijnend dat er vaak over geld gepraat moet worden. Het is nodig, maar ook moeilijk omdat ik daar mijn weg in moet vinden, wat wel/niet...
Toch besef ik ook wel dat vragen veel moeilijker is. Het ziekenhuis vraagt bijvoorbeeld speelgoed, n bepaald spel, en Nepalese boeken voor de kinderen die daar geopereerd worden. Gelukkig hebben hartelijke mensen mij geld meegegeven, zodat ik woensdag met Meena (hoofd verpleging) van dit geld iets kan kopen voor de kinderzaal!!
Er zijn ook initiatieven die bewonderenswaardig zijn: zo ben ik net gaan eten bij werkers van het guesthouse (natuurlijk dahl bat) die een restaurant startten. Ze hebben van een bouwval een kleurig, warme plek
gemaakt en zijn apetrots!
Maandag en Dinsdag begin ik weer met de Engelse les bij de staf van het kindertehuis. Boeken laten kopieren, mappen, schriften, potloden ingekocht, alles dankzij steun van jullie!
Ik heb zin in alle activiteiten en denk dat al die druppels op de gloeiende plaat, zeker een stroompje worden!
Namaste en good luck!

  • 03 Februari 2018 - 13:39

    Willemien:

    Lieve lieve Ger, wat ben je toch weer super bezig met alles. Het is zo geweldig wat je allemaal doet.
    We gaan je snel zien en wellicht kunnen wij je hier en daar wat ondersteunen.

    Lieve groetjes

  • 03 Februari 2018 - 14:00

    Liev:

    Dit is geweldig Mama ❤️❤️

  • 03 Februari 2018 - 16:40

    Margriet:

    Hoi Ger

    Met veel aandacht las ik jouw reisverslag.
    Ja wat moet ik hiervan zeggen, er schiet mij maar een woord te binnen: SUPER
    Een zus om apetrots op te zijn!
    Veel succes verder
    Liefs Margriet


  • 03 Februari 2018 - 16:57

    Jacomken:

    Hoi Ger,
    Daar ben je weer in Kathmandu. Een jaar vlliegt wel voorbij. Dat gevoel moet je ook wel hebben als je daar weer aankomt. Succes, Super wat je doet!
    Good Luck! Mari en Jacomien

  • 03 Februari 2018 - 20:08

    Veronique:

    Ha lieve Ger,
    Het klinkt alweer zo gewoon, super hoe je daar je weg vind en ja al die druppels
    Vormen een stroom, heb het goed Ger.

  • 04 Februari 2018 - 14:37

    Netty Van Gerwen:

    hoi ger.fijn te horen dat t goed gaat met je.hier alles rustig.nog ff uitzoeken hoe dat je douchknoppen werken.van de week de kraan ff laten lopen uitzetten was n probleem.zieknat was ik hahaha.dikke kus van ons .netty

  • 04 Februari 2018 - 17:54

    Gladys En Cas:

    lieve ger,
    wat fijn om van je te horen, denk veel aan je bijv. hoe de reis ernaartoe is geweest en hoe jij het maakt. succes met alles wat je doet en de vreugd die het je verschaft. liefs van ons,
    cas en gladys

  • 05 Februari 2018 - 14:29

    Marijke Speek:

    Ha Ger,
    Leuk je verslagen weer te lezen .Heel veel succes met al het mooie werk!!!

    Groetjes en liefs van Jan en Marijke

  • 05 Februari 2018 - 19:05

    Klaas Van Den Hurk:

    hallo Ger,
    Ik zal je bericht doorzetten naar de anderen van de schilderschool. Wij wensen je veel succes in Nepal. Het is goed om te zien dat er links en rechts aan de weg wordt getimmerd, maar er is nog een lange weg te gaan. Geweldig dat jij dit allemaal doet voor deze mensen.

  • 06 Februari 2018 - 17:13

    Ries:

    hallo Ger,
    Het is hier eventjes winter: matige vorst in de nacht, en wit in de vroege ochtend. Duurt maar een paar dagen, zegt de weerman. Winter is niet meer wat het geweest is.....
    Ik heb knoop doorgehakt en reis naar Bhutan een jaar uitgesteld. Nog teveel naweeën. Dus ik kan niet vanuit een ander stukje Himalaya naar je zwaaien in maart, zoals ik van plan was. Maar uitstel is geen afstel.
    Je verslag komt weer helemaal binnen, van de regels en van tussen de regels. Mooi om te lezen en een beetje mee te leven.
    Liefs van Ries

  • 11 Februari 2018 - 23:40

    Christa:

    Lieve Ger! Wat goed om zo snel van jou een bericht te krijgen. Je bent dus al weer volop in actie daar! Geweldig!
    Ja, ook ik zal dus niet naar jou zwaaien vanuit het vliegtuig. Jammer, maar het is op dit moment, denk ik, een goede beslissing, de reis uit te stellen.
    Maar ik stuur je wel een hartelijke groet vanuit Breda en wens je verder veel succes en plezier bij alles wat je doet.
    Lieve groet
    Christa

  • 12 Februari 2018 - 17:46

    Frans En Berthie:

    Hoi Ger, goed om te horen dat je weer van start bent gegaan met dit fantastische werk. Jammer dat je dat moest doen terwijl je niet helemaal fit was. Wij hopen dat je nu weer goed bent opgeknapt en dit zware werk vol kunt houden. Het lijkt mij zo vreselijk moeilijk keuzes te moeten maken, terwijl op zoveel plaatsen hulp nodig is. Zorg er wel voor dat je er goed van kunt blijven slapen, anders hou je dit niet vol!
    Wij denken aan jou en zien er naar uit straks weer bij te kletsen.
    Groetjes, Frans en Berthie

  • 03 Maart 2018 - 20:12

    Ria Gerits:

    Lieve Ger,
    Ik hoop dat je weer opgeknapt bent van die lelijke griep.
    Fijn dat je weer op je plekje bent aangekomen waar je zo begaan bent met de kinderen. Wat zullen die blij zijn dat je er weer bent.
    Ik ga je natuurlijk weer volgen vanuit ons koude kikkerlandje.
    Lieve Ger zorg ook goed voor jezelf en veel liefs.
    xx Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 5710

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

4e keer naar Nepal

27 Januari 2018 - 30 November -0001

Nepal 2018

Landen bezocht: