28 febr., 5e week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu 28 febr., 5e week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

28 febr., 5e week

Door: ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

28 Februari 2018 | Nepal, Kathmandu


Zon...wind...warmte...zand, stof...smog...grijs en kleuren.

Het werk bevalt goed, de Engelse lessen leveren echt wat op en zijn hilarisch! Vaak ga ik iets vroeger voor de les naar het kindertehuis en schil mee de groenten, aardappelen enz. voor 90 kinderen! Iedere dag vers, ik heb zo'n bewondering voor deze werkers (sters)!
Parentsday van de de schoolkinderen is een happening, waar vooral veel gepraat wordt en kinderen eindeloos wachten tot ze hun mooie dansje mogen doen in prachtige kleren.

Door toeval kwam ik bij een winkel waar spullen verkocht worden
gemaakt door mensen met lepra.(leprosen). Ik ben op hun werkplaats geweest (weven, batiken)
Erg onder de indruk, want ook bejaarde mensen met ernstige lepra die daar wonen....
Vandaag was ik op een werkplaats voor Women Foundation, een soort "blijf van mijn huis" waar ook een kindertehuis is en mensen mooie sjaals maken, om in het levensonderhoud van hun gezin te voorzien.
Op al deze bijzondere plaatsen koop ik spullen voor de verkoop en zijn er meerdere mensen geholpen.
Inmiddels is er al 15 dagen Lhosar, Nieuwjaar. Op allerlei verschillende plaatsen, kloosters, is er van elke kaste feest, dansen, muziek, schitterende kleuren en kleren.
Morgen is een Hindoe feest, waar met allerlei kleuren en water gegooid wordt, dus ik blijf in het guesthouse en ga mijn rugzak pakken voor de Kathmandu Trekking, start vrijdagmorgen 8 uur tot woensdagnamiddag, 6 dagen!
Heb er zo'n zin in, ik ga samen met Serra, de gids waar ik (we) ook de andere 2 trekkingen deden.
Ben blij met mijn 6 dagen vakantie voor de laatste ronde....

Ik stuur jullie warmte en zon en mooie kleuren...












  • 28 Februari 2018 - 17:01

    Jopie Breukels:

    Lieve ger,
    stuur ons wat warmte want het is hier stervenskou.
    van roeien is de eeste weken geen sprake. De Russische beer is los.
    ger, geniet van je trekking.
    Je hebt je vakantie verdiend.
    liefs, jopie

  • 28 Februari 2018 - 17:17

    Margriet:

    Ja ja dat gaat goed !! Had ook niet anders verwacht, kanjer.
    Bedankt voor de warme groetjes. Is wel nodig hier brr koud is het.

    Succes in de bergen maar vooral ook voorzichtig!! Maak er een mooie tocht van.

    Groetjes liefs Margriet

  • 28 Februari 2018 - 17:38

    Gonny:

    Hoi Ger
    Heel veel plezier met je trekking!,
    Liefs Gonny

  • 28 Februari 2018 - 19:08

    Jacomien:

    Hoi Ger,
    Wat een mooi verhaal heb je geschreven. Geniet van alles want jouw dagen zijn zo wel erg gevuld. Mooie tocht en verdwaal niet! Ben benieuwd straks hoe het allemaal is gegaan.
    Groetjes Jacomien

  • 28 Februari 2018 - 21:02

    Marja:

    Succes Ger, heerlijk de bergen in geniet ervan,en take care.liefs marja

  • 28 Februari 2018 - 23:57

    José:

    Dag Ger,
    ik wens je de komende dagen een hele fijne tijd toe, geniet van de trekking,
    lieve groeten

  • 08 Maart 2018 - 15:44

    Netty:

    hoi ger.fijn dat alles ok daar is.hier rustg.bij jouw thuis is er n schilderij op jouw parapluplant gevallen.ik heb daan gebeld dat als hij thuis is de douchekraan n half uur open moet zetten en ff n kapje voor zn mond doet.groetjes en knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 18 Jan. 2018
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 5711

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 31 December 2018

4e keer naar Nepal

27 Januari 2018 - 30 November -0001

Nepal 2018

Landen bezocht: